طبق گزارش یک رسانه ژاپنی، در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای، توکیو قصد دارد ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد را برای تقویت قابلیت ضدحمله علیه چین مستقر کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - تیم ملی والیبال ژاپن دومین پیروزی خود در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را به دست آورد تا با دو پیروزی و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود.
ارومیه- تیم ملی والیبال ژاپن در نخستین دیدار بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با نتیجه سه بر صفر مقابل تایلند پیروز شد تا نخستین برنده این دوره از رقابت ها لقب بگیرد.
سرمربی هنگ کنگ، ایران را شانس اول قهرمانی آسیا می‌داند.
تیم زنان سوئد با پیروزی برابر ژاپن راهی نیمه نهایی جام جهانی زنان شد و در این مرحله باید به مصاف اسپانیا برود.
تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی از جایگاه ششم به رده هفتم رفت.
در چهارمین روز از مسابقات شنای قهرمانی جهان به میزبانی فوگاکو ژاپن سامیار عبدلی در ماده ۱۰۰ متر آزاد با رقیبان جهانی خود به رقابت پرداخت و به کار خود پایان داد.
یوکی ایشیکاوا یکی از عناوین بهترین های لیگ ملتهای والیبال را به دست آورد.
معاون دبیر کابینه ژاپن نسبت به استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای واکنش نشان داد.
در دومین روز از مسابقات شنای قهرمانی جهان به میزبانی فوگاکو ژاپن هومر عباسی در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت با حریفان جهانی خود به رقابت پرداخت و به کار خود پایان داد.
لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 پس از برگزاری 208 مسابقه در دو گروه مردان و زنان با قهرمانی مردان لهستان و زنان ترکیه به پایان رسید.
تیم والیبال ژاپن با پیروزی مقابل ایتالیا در دیدار رده‌بندی در جایگاه سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ قرار گرفت.
در پایان مرحله مقدماتی مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا، تیم‌های عراق و هند به عنوان حریفان تیم‌های مردان و بانوان ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شدند.
تیم ملی والیبال ژاپن در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به پیروزی سختی مقابل چین رسید.
حریف تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا قهرمان این مسابقات شد.
اشپورت بیلد فاش کرد، بازی با ژاپن و فرانسه در ماه سپتامبر آخرین فرصت هانسی فلیک است و اگر نتیجه خوبی نگیرد، اخراج خواهد شد.
خودروی برقی شرکت اسپارک دو رکورد جهانی سرعت را شکست. این خودرو با نام «اول» یا همان «جغد» موفق شد در قسمت یک هشتم مایل رکورد ۱۹۲/۰۲ مایل، معادل ۳۰۹/۰۲ کیلومتر و در قسمت یک چهارم مایل سرعت ۱۹۸/۱۲ مایل، معادل ۳۱۸/۸۵ کیلومتر را ثبت کند. تست سرعت این خودروی برقی در فرودگاه «آلینگتون» بریتانیا انجام شد. جغد در مدت ۱/۷۲ ثانیه می‌تواند به سرعت ۶۰ مایل (نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر) برسد و حداکثر سرعت آن ۲۶۰ مایل است.
اولین «دوچرخه پرنده» جهان با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار، به طور رسمی در ژاپن وارد بازار شد. این دوچرخه که از «جنگ ستارگان» الهام گرفته است، به عنوان «تجلی رویای تحرک هوایی» بشر شناخته و مطرح شده است و بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، سرعت دارد.
وزارت دفاع روسیه از آزمایش موشکی موفق در جریان یک رزمایش در دریای ژاپن خبر داد.
روزنامه واشنگتن‌پست در اوایل ماه دسامبر نوشته بود: توکیو در پی خرید «صد‌ها فروند موشک کروز تاماهاک» از ایالات‌متحده است. یک مقام ارشد دولت ژاپن به این روزنامه گفته بود: «این موشک‌ها که بیش از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۹ کیلومتر) برد دارند، می‌توانند اهداف مهم نظامی در سرزمین اصلی چین را در تیررس ژاپن قرار دهند.»
وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه دوماه است آمار مرگ و میر کرونا زیر ۱۰ نفر است و برخی از روز‌ها صفر بوده است در حالی که در آمریکا بالای ۲۰۰ و اروپا بالای ۱۰۰ نفر مرگ و میر داریم و موج کرونا در ژاپن و کره در حال افزایش است.
با نزدیک‌شدن طوفان قدرتمند هینامنور به مناطق جنوبی ژاپن، مقامات این کشور دستور تخلیه ۱۰۰ هزار نفر در استان جنوبی اوکیناوا را صادر کردند.
یکی از کسبه پاساژ آزاد با بیان اینکه کسبه فعال در این پاساژ همه سرقفلی‌دار هستند و مالک فردی است که سالهاست به ژاپن متواری شده و وکلای او کار‌های او را پیگیری می‌کنند گفت: پلمب پاساژ منجر به این شده است که افرادی که سرقفلی دار هستند و مغازه‌های آن‌ها تا ۲ میلیارد تومان ارزش دارد، مغازه‌های خود را به قیمت نازل ۱۰۰ میلیون تومان به مالک واگذار و از این محل متواری شوند.
دولت ژاپن قصد دارد تا با هدف تقابل با چین و از بین بردن «شکاف موشکی» با این کشور، یک هزار موشک کروز دور-بُرد را در جزایر مورد مناقشه با چین مستقر کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ